Top in de Kop’

Over het ontstaan en de ontwikkeling van ‘Top in de Kop;

Top in de Kop was in het jaar 2000  de titel van éen van mijn open weekends. Tijdens elk open weekend had ik nl. een thema en zo ook een weekend ‘Top in de Kop’.
Om de bezoekers die van verder weg kwamen, een complete tuindag aan te kunnen bieden heb ik een paar echte liefhebbers bij mij in de buurt benaderd, om tijdens dat weekend gezamenlijk open te gaan.: o.a. De Vlinderhof, De Booghaard, Het Vijfde Seizoen, Versicolor, Ageeth Meeuwes, en wat later ook Grada en Siem Wardenaar, de tuin aan het Weeltje , Rietje Beuken, Ria Smit, en daarna nog vele anderen. We vonden toen 12 deelnemers een mooi streven.

In de beginperiode was de pr hoofdzakelijk via berichten in de plaatselijke bladen, de website en via mijn jaarlijkse nieuwsbrief, toen nog via de post. Het totaal was al met al best een kostbare aangelegenheid vanwege registratiekosten, domeinnaam, ontwerp, drukwerk, portokosten.
Maar dat maakte mij allemaal niet uit. Ik had voor ogen wat ik wilde: Kwaliteit bieden, en het delen van onze gezamenlijke passie.

De naam ‘Top in de Kop’ dekte voor mijn gevoel de lading. Tuinen en kunst die echt de moeite waard zijn om te bezoeken. De Toppertjes in de kop van Noordholand. Het bleek een schot in de roos.
De belangstelling voor het Top in de Kop weekend groeide langzaam maar zeker(wij hadden geduld!). De hoeveelheid bezoekers was voor ons niet het belangrijkste, het waren de mooie contacten met echte belangstellenden, echte liefhebbers, die ook ons weer inspireerden.
Vooral door de mond op mond reclame kregen we ook steeds meer bekendheid in den lande. Na een aantal jaren zijn we om tafel gegaan en heb ik voorgesteld om voortaan als groep de beslissingen samen te nemen, de taken te gaan verdelen en de kosten ook samen te dragen en het aantal weekenden uit te breiden, naar vier weekends. Later op verzoek ook een open weekend in mei. En zo kwamen we op vijf weekends

Nu na 17 jaar ‘Top in de Kop’ kunnen we zeggen dat we iets heel moois hebben hebben opgebouwd: Een serie open weekenden met landelijke bekendheid. waar bezoekers naar uit kijken, waar ze graag bv. 100 km voor rijden, omdat ze weten dat het de moeite waard is.
Dit alles dank zij onze inzet, ons geduld, onze passie en onze gastvrijheid. Iets waar we trots op zijn, iets waar ik ongelooflijk trots op ben!!!

Ook 2017 was weer een uitstekend bezocht Top jaar. Mede door de landelijke, regionale pr, fb. de flyer, de website en mond op mond reclame.
Natuurlijk waren er de bezoekers uit de omgeving, maar elk jaar is toch zeer opvallend dat het grootste percentage van de bezoekers en het aantal tuinclubs uit andere provincies komen, n.a.v. Top in de Kop!
Zij komen vol vertrouwen en met hooggespannen verwachtingen naar ons toe. Zij rijden vele kilometers en trekken er soms zelfs twee of drie dagen vooruit om te komen genieten van het Top in de Kop aanbod. Dat vind ik nog steeds een bijzondere ervaring: dat ze speciaal voor jou/ voor mij komen!!
Het is aan ons om die verwachting waar te maken.


Beste tuinliefhebber: Wij hopen dat u zich welkom heeft gevoeld, dat u een dag 0f zelfs een weekend heeft genoten,. Wij hopen dat u terug kan kijken op een inspirerend TOP weekend, en misschien wel het allerbelangrijkste: Dat u zich welkom hebben gevoeld tijdens uw bezoek aan Top in de Kop!,

 

 

Nieuwsbrief
Elke maand het nieuws, info of een tuinbabbel? Meld u aan >>